חפש

מאמר לשון הרע

מאמר לשון הרע



"שיימינג", לשון הרע והוצאת דיבה, הפכו לעניין שכיח ברשתות החברתיות, ולא פעם "אצבע קלה על המקלדת" הובילה לפגיעה משמעותית בשמו של אדם ו/או במוניטין של עסקו ומשלח ידו.
 איזה פרסום מהווה עילה לתביעת לשון הרע?
סעיף 1 לחוק מגדיר מהי לשון הרע- לשון הרע היא כל דבר שפרסומו עלול להוביל לאחת מ-4 התוצאות הבאות:
- להשפיל אדם או תאגיד או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג.
- לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו.
- לפגוע במשרתו של אדם, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו.
- לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, מינו או נטייתו המינית.
 מהו הפיצוי הכספי המגיע? 
- בהתאם לחוק, בית המשפט מוסמך לפסוק פיצוי של עד 70,000 ₪, גם ללא הוכחת נזק.
- כאשר בכוונת המפרסם לפגוע, רשאי בית המשפט לפסוק פיצוי של עד 140,000 ₪.
- בשים לב, שסכומים אלו צמודים לשיעור עליית המדד החדש לעומת מדד הבסיס.
 מתי הפרסום לא ייחשב ללשון הרע?
- ההגנות העיקריות הן הגנת אמת בפרסום והגנת תום הלב. 
משמעות הדבר – פרסום אמת שיש בו עניין ציבורי עשויים להיות מותרים לפרסום.
- עובדה שהיא אמיתית ויש בה עניין ציבורי - מוגנת ומותרת לפרסום.
אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר 
אדם דני משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס