חפש

רמלה: חשוד שזרק מהחלון כדורי אקדח כאשר שוטרים הגיעו לחפש בביתו

רמלה: חשוד שזרק מהחלון כדורי אקדח כאשר שוטרים הגיעו לחפש בביתו

בית משפט השלום בראשל"צ, שחרר למעצר בית השבוע חשוד מרמלה שנחשד בהחזקת תחמושת ואיומים על שוטרים (21 אוגוסט).

בלשי תחנת רמלה, שהגיעו לערוך חיפוש בביתו של תושב העיר במסגרת חקירה מתמשכת, הבחינו בחשוד שמשליך מחלון הבית חבילת נייר, ותפסו בתוך החבילה שבעה כדורי אקדח בקוטר 9 מ"מ (19 אוגוסט).
החשוד, עדי אבו ריזק (25), נעצר.

בחיפוש נוסף בבית, בו נכחו גם בני משפחתו של החשוד, אותרו שני כדורים נוספים בכיסא שעליו ישב החשוד. בנוסף נתפסו שני טלפונים ניידים, כוננים קשיחים ומדבקות המשמשות לשינוי מספרי לוחיות רישוי ברכבים.
החשוד עוכב לחקירה יחד עם בני משפחתו. שניים מהם נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים.
במשטרה טוענים בנוסף, כי לפני תחילת חקירתו של החשוד, הוא איים על אחד השוטרים: "עכשיו אתה תראה מה יקרה בעיר. עד עכשיו היה ירי באוויר, מעכשיו אתה תראה חיסולים".

במהלך חקירתו הכחיש אבו ריזק את זריקת הנייר מהחלון. לגבי הכדורים שנמצאו בחדר, הוא טען כי נפלו ממחסנית של אחד השוטרים. בנוגע לאיומים אמר כי היה בסערת רגשות ואינו זוכר מה אמר.
כמו כן טען החשוד כי הוא מטופל פסיכיאטרית.
במהלך החקירה התברר עוד, כי החשוד הפר צו הרחקה שהוצא נגדו מהעיר רמלה. הוא הודה בהפרת התנאים וטען שחזר לביתו עקב איומים על משפחתו ואביו.

בדיון להארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בראשון לציון טען סנגורו, עו"ד גיא ארנברג: "החשוד נעצר לאחר שהגיע לבית אביו בעקבות ירי שהתרחש בלילה, למרות צו הרחקה שעמד להסתיים באותו יום. ההפרה היתה מינורית ונבעה מדאגה לאביו וצורך בנטילת תרופות. החשוד לא התנגד לחיפוש ונזקק לטיפול רפואי".
הסנגור ערער על חוקיות החיפוש ואמינות הראיות שנמצאו, כולל הכדורים שנטען כי הושלכו מהחלון. הוא הדגיש כי לא נמצא נשק בבית.

מעצרו של החשוד הוארך ביממה בלבד, אחריה ביקשה המשטרה הארכת מעצר נוספת של חמישה ימים.
בדיון זה אמר עו"ד ארנברג כי היחידה החוקרת לא ביצעה פעולה משמעותית בזמן שניתן לה. הסנגור אמר כי החשוד היה משוחרר בתיק אחר למעצר בית ללא פיקוח, והציע כי הפעם ישוחרר למעצר בית בפיקוח קרוב משפחתו, בכפוף לערבויות והפקדה כספית. "הדבר יאיין את המסוכנות והחשש לשיבוש", אמר הסנגור.

השופט יובל קדר קבע כי אבו ריזק ישוחרר למעצר בית מלא בפיקוח עד 23 לאוגוסט, בהרחקה מרמלה ל-30 ימים ובכפוף להפקדת ערבויות כספיות.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר 
משרד עורכי דין גיא ארנברג
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס