חפש

אתגר הנדל"ן נפתר: סיפור על נחישות והצלחה

אתגר הנדל"ן נפתר: סיפור על נחישות והצלחה

תארו לעצמכם לגלות ש"שותפים" רשומים תופסים מטרים בודדים מהרכוש שלכם, הכל בגלל שהליכי מכירה ורכישה לא בוצעו בקפידה לפני 30 שנה. גם אותם "שותפים" מוצאים עצמם בעל כורחם רשומים כבעלים של חלקי קרקע זעירים שעליהם ניצבים בתיהם של הבעלים שרכשו אותם במיטב כספם, וכל זאת משום שהסבים או הוריהם היו פעם בעלים של הקרקע כשהיתה חקלאית.
איך פותרים זאת? כאן נכנס משרדנו לתמונה. הפתרון כרוך בבקשה ל"מחיקת" אותם בעלים מקוריים או יורשיהם מרישום המקרקעין הנוגעים למגרשים של בעלי שני הבתים. הוגשה בקשה מתאימה לבית משפט מחוזי, להורות לרשם המקרקעין ברחובות לתקן את הנושא.
עם הרבה סבלנות, התמדה ונחישות להתיר את המצב המורכב הזה, הבעלים המקוריים ויורשיהם, שלא היו להם טענות כלפי המבקשים, קיבלו ברצון את מחיקתם ממרשם הנכסים. המאמצים גם הובילו להחלטה של בית המשפט המחוזי, שנתנה גושפנקא משפטית לסעד הנדרש.
הסיפור הזה מדגיש עד כמה הקפדה, עבודה קשה ויסודיות, במיוחד בענייני נדל"ן, יכולה לסלול את הדרך לרכישה ו/או מכירה של נכס, נקי ממכשולים בלתי צפויים.

לא להיות חכם על חלשים
במרדף אחר בית חלומותיהם, זוג צעיר מצא דירה של חברת בניה מוכרת, שזכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית שלישיית מגדלי מגורים במסגרת תכנית "דיור למשתכן". אולם חוסר הניסיון והצורך הדחוף של בני הזוג בדיור נוצלו ע"י החברה.
במעמד פרוטוקול המסירה הראשוני למרות שנכח מנהל בחברה כאשר בעיות באריחים בדירה החדשה משכו את תשומת לב הקונים, לא ניתן מענה מיידי - כמתבקש. למרות חששותיהם, המנהל הכחיש את טענותיהם והוחלט להביא חברת בדיקות להערכת עמידתה של הדירה במפרט.
באופן תמוה משהו, חברת הבדיקות למרות שביצעה בדיקה, כשהגיע דו"ח הבדיקה הסתבר כי הבעיה של אריחי רצפה פגומים הושמטה ממנו.
כאן נכנס משרדנו לתמונה וביקשנו להביא שמאי בלתי תלוי וכמו כן לבצע בדיקה של האריחים במכון התקנים. למרבה ההפתעה, החברה הקבלנית סירבה, והתנתה את ביצוע דרישותינו בחתימה על מסמכים וקבלת מפתח.
כשהם לכודים בין מאבק לצדק לבין מציאות החיים, הסכימו בני  הזוג, באישורי, לקבל את המפתח ולבצע בעצמם את בדיקת האריחים.
באופן לא מפתיע, בדיקת האריחים הוכיחה כי אינם תקינים, לא ניתן לחיות בדירה משום שלא ניתן לגרוף מים, והמרצפות כעורות. כמו כן, גם הכנסת ריהוט הנה בעייתית, שכן כל שולחן, ספה או כורסא לא יהיו יציבים. יש להחליף ריצוף ולפרק רהיטים. בנוסף לכך יש צורך לעבור בינתיים לדירה חלופית.
לסיכום, מקרה זה מדגיש את העובדה כי אסור לנצל חוסר נסיון ומצוקה. החברה יכלה לפתור את הבעיה בהוצאה יותר קטנה, אך העדיפה לא ללכת לקראת הזוג הצעיר. מסקנה: לא לנסות להיות חכם על חלשים.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
משרד עו"ד בלייכר ושות'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס